vill rädda världen

nu har jag varit hemma hela dan. är ledig tills i morgon och njuter av att bara vara hemma och ta det i mitt tempo. har nog inte gjort så mkt idag. linda kom förbi och vi tittade på andra avenyn vilket är en riktigt dålig serie men har man en gång fastnat så e man fast sen.
jag har kommit på vad jag vill göra med mitt liv. jag vill göra något för någon annan, typ jobba med ungdoms brottslingar eller hjälpa barn som har det svårt hemma, se till att äldres sittuation blir bättre eller vad som hälst. men jag vill känna mig behövd på ett proffsigt sätt. har funderat på jour hem. kan inte jag ha ett sånt här typ en helg i månaden. nej man ska säkert vara 45 ha 3 barn skit snygg volvo och vara lärare, vad vet jag.
men fatta vad skönt att kunna hjälpa andra att komma på fötter igen. att kunna känna det att det är min förtjänst att han eller hon klarar sig, jajaja det är väl bara ta tag i det har faktisgt tittat lite på det redan men social tantarna tycker nog inte att ett barn ska komma hem till en snart 20 åring ojojojo det skulle ju vara fruktansvärt. visst att jag kanske inte har egen erfarenhet av barn men det jag tror att barn behöver är en fri zon som dom kan komma till iband och bara ta det lungt, låta dom få vara barn. om jag bara kunde så skulle jag vilja rädda världen men hur?? ja det får jag komma på men man måste ju kunna börja någonstans eller hur? jag vill hjälpa så låt mig hjälp. se inte på min unga ålder. vet att ja kanske låter lite naiv men det måste ju vara bättre det än att inte ha någon vilja alls. det är klart att jag vet att jag inte kan rädda världen men det skulle vara så skönt att få hjälpa någon, mera än att hjälpa tanterna på jobbet att packa kassarna. men jag har inget imot det, jag ser att dom blir glada och tacksamma men jag vill göra något större. jag vill att barn ska få vara barn och då menar jag alla barn, jag vill att äldre ska få den respekt som dom förtjänar, dom ska inte glömmas bort bara för att dom har blivit gamla.
nej nu ska jag ta atg i detta. ni ska få se att en dag kommer jag att lyckas.
ha det bra.. pösssssssss

Kommentarer
Postat av: livannieeriksson

jag tror på dig ska du veta!! se bara hur mycket du hjälpt mig genom alla år och genom alla vändor! du är bra johanna och det känns tryggt och roligt att du vill in på ett spär där du verkligen kan göra det du är bäst på.. pusspuss

2008-10-21 @ 21:33:09
URL: http://metrobloggen.se/liveriksson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0